O utrwalaniu na paznokciach mych

1 listopada 2012 godz.

Wraz z nadejściem nowej serii lakierów Kobo, o której pisałam tutaj do stałej oferty weszły również dwa specyfiki do utrwalania emalii na naszych paznokciach. Mowa tu o bazie pod lakier i bezbarwnym top coatcie. W dzisiejszej notce napiszę Wam kilka słów o obu tych produktach.


Zanim jeszcze przejdę do samej recenzji pragnę Was poinformować, że jakikolwiek lakier na moich paznokciach nie wytrzymuje szczególnie długo, bez względu na jego jakość. Jestem typem, który wiecznie coś drapie i skubie, więc siłą rzeczy - lakier szybciej się ściera i odpryskuje...

I teraz... Jak radzą sobie oba specyfiki z moją trudną naturą? :)

Tuż przed nałożeniem kolorowego lakieru nakładam bazę. Zwykle zadaniem base coatów jest wyrównanie płytki paznokcia, utwardzenie i zwiększenie przyczepności lakieru. Oprócz tego ma zabezpieczyć paznokcie przed odbarwieniem. Jak w tym przypadku radzi sobie baza marki Kobo?


Jak widać baza ma mlecznobiały, transparentny odcień. Na paznokciu jednak jest zupełnie przezroczysta, z minimalnym połyskiem. Czy wyrównuje powierzchnię płytki? Tak, ale nie bardziej niż zwykła odżywka. Czy utwardza? Tak, paznokcie są wyraźnie twardsze. Czy zwiększa trwałość? Tak, ale tylko w połączeniu z top coatem. A jak jest z zabezpieczeniem przed przebarwieniami? Dla mnie bomba! Mogę bez stresu pomalować pazury na jakiś pstrokaty kolor.

Po nałożeniu bazy, lakieru kolorowego przychodzi czas na bezbarwny top coat. Jego zadaniem jest utrwalenie lakieru i nadanie mu dodatkowego blasku.


Przezroczysty top coat marki Kobo ma rzadką konsystencję. Jego nakładanie jest bardzo przyjemne i bezproblemowe. Należy jednak uważać, aby nie nałożyć go zbyt grubo bo może trochę bąbelkować (co zrobić aby tego uniknąć). Jak się sprawdził? Według mnie o wiele lepiej niż myślałam. Oprócz tego, że dodaje ładnego połysku kolorowej emalii, to jeszcze rzeczywiście przedłuża trwałość lakieru.

Dodam jeszcze, że zarówno bazę jak i top coat nakładam na całą płytkę z uwzględnieniem brzegów paznokcia. Wtedy trwałość jest zdecydowanie lepsza.

Czy polecam? Raczej tak, zwłaszcza w duecie. Na rynku kosmetycznym na pewno są lepsze tego typu produkty, ale na pewno nie w takiej cenie. Według mnie można sprawdzić i przetestować.

A Wy używacie top coata i bazy marki Kobo? A może polecacie inne tego typu produkty? Dajcie koniecznie znać!

38 komentarze

  1. ja mam top coat i jestem z niego bardzo zadowolona, to jeden z lepszych jakie używałam w tym przedziale cenowym :) na pewno do niego wrócę i pewnie sięgnę jeszcze po base coat :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Miałam top coat, ale oddałam koleżance. Dobry był, ale wydłużał wysychanie lakieru, a dla mnie jest to zmorą. ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dlatego ja top coat nakładam dłuższy czas po pomalowaniu paznokci lakierem kolorowym. Czasami nawet na drugi dzień :).

      Usuń
  3. Ja przyznam szczerze, że jako bazy używam odżywki z firmy Joko "Ekspresowe Wzmocnienie", ewentualnie bezbarwnej ochronnej emalii prosilk :) Wiem, że może nie są to najlepsze i najprofesjonalniejszy produkt, ale dobrze sobie radzą :) Natomiast jako toppery najczęściej używam Nail art special effect- miał być matujący, ale.. coś mu nie idzie ;P Drugi, ten na prawdę matujący to seria Vipera FocusOn, rewelacyjne matowienie :) Ewentualnie na topper nadaje się także miss sporty, świecący w promieniach UV :)

    Pozdrawiam i do następnej notki :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nieważne jakiej marki jest produkt, ważne, że Ci służy! :)

      Usuń
  4. Szczerze to nigdy nie używałam tego typu rzeczy ale może spróbuję ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Z tej firmy jeszcze nie miałam. Używam SH ale znacznie droższy więc pomyślimy;)

    OdpowiedzUsuń
  6. baza by mi się przydała, żeby troszkę te moje pazury były twardsze :)

    OdpowiedzUsuń
  7. tą bazę chętnie sobie kupię ! :P

    OdpowiedzUsuń
  8. a ja nie używam takich specyfików :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też kiedyś nie używałam, dopiero z czasem doszłam do wniosku, że to przydatne.

      Usuń
  9. przydałoby mi się i to i to :)
    Zastanowię się ;]

    OdpowiedzUsuń
  10. Ja jeszcze nie stosowałam żadnego z nich, ale chętnie to zrobię :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Nie znam tego duetu, ale z tego co piszesz jest warty wypróbowania :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie mówię, że najlepszy ale na pewno warty uwagi.

      Usuń
  12. muszę sobie sprawić taki duecik :D

    OdpowiedzUsuń
  13. ja uwielbiam używać nail tek'a II jako top coat- szybko wysycha lakier i bardzo błyszczy :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Nie znam :) Muszę poczytać więcej opinii, żeby wiedzieć, czy to chcę ;-))

    OdpowiedzUsuń
  15. Ciekawy duet, chyba się na niego skuszę :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Mam ten duet i jestem totalnie niezadowolona

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak od wiek wieków wiadomo, nie każdemu pasuje to samo :).

      Usuń
  17. Może kupie kto wie ? ;D
    zapraszam do mnie

    OdpowiedzUsuń
  18. Ja zauważyłam u siebie, że lakier odchodzi całym płatem od paznokcia, taki peel off... nie tylko po kontakcie z wodą, czasem na 2 dzień. Według mnie lakier lepiej się trzyma u mnie bez tego duetu. Bazę jeszcze mam, top wyrzuciłam, zrobił się z niego straszy glutek .___.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też to zauważyłam. Wcześniej myślałam, że to raczej lakier. Ale to tą baza. Dzięki temu jednak bardzo dobrze chroni płytkę! Wypolerowane paznokcie po tygodniu wciąż miały ten sam blask i nie zmatowiły się. Poza tym dobrze odchodzą wszystkie lakiery z brokatem.

      Usuń
  19. Ja wciąż szukam dobrego top coata. Pomyśle nad tym z Kobo :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Polecam wszystkim Ceramiczną Nano-powłokę z YOKO. Nakłada się ją na lakier.Przyspiesza wysychanie i nadaje cudowny połysk oraz przedłuża trwałość/Jest na prawdę super.Używam kolejną buteleczkę i moje koleżanki też.Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń

Proszę nie wklejać linków do sowich blogów, a także nie pytać czy poobserwujemy się nawzajem! Traktuję to jako spam i takie komentarze od razu zostają usunięte.

Polub na Facebooku

Zblogowani